Αγροτικές ειδήσεις,νέα για γεωργία,κτηνοτροφία,τεχνολογίες,επιδοτήσεις
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Ανταγωνιστικό προϊόν που ταιριάζει γάντι στις σύγχρονες απαιτήσεις το ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας
Ανταγωνιστικό προϊόν που ταιριάζει γάντι στις σύγχρονες απαιτήσεις το ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας

Ανταγωνιστικό προϊόν που ταιριάζει γάντι στις σύγχρονες απαιτήσεις το ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας


Η εκτακτική αιγοπροβατοτροφία που εφαρμόζεται στη χώρα μας, σε συνδυασμό με την υψηλή διατροφική και γευστική αξία του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος αποτελεί την απάντηση σε αυτή ακριβώς την ανάγκη, όπως υπογραμμίστηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα η ΕΔΟΚ στο πλαίσιο του προγράμματός της Signed by Nature.

Την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 16 Ιανουαρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προλόγισε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος, Λευτέρης Γίτσας, υπογραμμίζοντας ότι με το Signed by Nature, η ΕΔΟΚ έρχεται να απαντήσει στην ενοχοποίηση και τη στοχοποίηση της κτηνοτροφίας καθώς η εκτατικη εκτροφή προβάτων και αιγών, που εφαρμόζεται στην χώρα  μας  καλύπτει τους προβληματισμούς των νέων, κυρίως, καταναλωτών, οι οποίοι αγωνιούν  για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της  παραγωγής  κρέατος και  για την ευζωία των ζώων.

Πρόσθεσε δε ότι τα μέτρα τα οποία θα ληφθούν για την κτηνοτροφία σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, για τη χώρα μας θα είναι πολύ ηπιότερα λόγω των φυσικών πλεονεκτημάτων της εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας   και ως εκ τούτου τα προϊόντα μας  θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά. « Έχουμε τη δυνατότητα, τις επιπτώσεις  από τα μέτρα που θα παρθούν για την μείωση του  περιβαλλοντικού αποτυπώματος  να τις   μετατρέψουμε από πρόβλημα ,σε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία» επεσήμανε ο κ. Γίτσας καταλήγοντας ότι «η κρεοπαραγωγική αιγοπροβατοτροφία είναι μια αειφόρος διαδικασία με την υπογραφή της φύσης και πολλαπλά οφέλη για όλους».

Στην εκδήλωσε συμμετείχε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα Φωτεινή Αραμπατζή, η οποία κατά τη διάρκεια της ομιλίας της εξήρε την αξία και την ιδιαιτερότητα του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αν υπήρχαν Όσκαρ διατροφής, τότε αναμφίβολα το ελληνικό αιγοπρόβειο θα κέρδιζε κάθε χρόνο το Όσκαρ κρέατος!».

 Η κα Αραμπατζή τόνισε ότι «όσο μικρό είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας τόσο μεγάλο είναι το κοινωνικό και πολιτισμικό αποτύπωμά της» υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση και το ΥπΑΑΤ δίνουν βαρύτητα και στο αναπτυξιακό αποτύπωμά της κτηνοτροφίας με πολλές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε βάθος τετραετίας.« Προς την κατεύθυνση αυτή» τόνισε η κα Αραμπατζή, «είναι νευραλγικής σημασίας τόσο η εξωστρέφεια όσο και η προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας. Σε συνδυασμό βεβαίως, με την παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων ποιότητας όπως ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά προϊόντα, Τρόφιμα Ειδικής Διατροφικής Χρήσης, Λειτουργικά Τρόφιμα,την πιστοποίηση, την τυποποίηση, το μάρκετινγκ, το branding. Με μια φράση θα έλεγα: αιγοπροβατοτροφία που δεν είναι απλά προσανατολισμένη στην αγορά αλλά φροντίζει να ανταποκρίνεται στη ζήτηση».

Τέλος, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δήλωσε ότι «με την ΕΔΟΚ είμαστε σε ανοιχτή γραμμή και σε στενή συνεργασία όπως βεβαίως και με το σύνολο των συνεταιρισμών, των επιχειρήσεων και των κτηνοτρόφων και φυσικά στηρίζουμε απόλυτα τέτοιες, αναγκαίες και ωφέλιμες, πρωτοβουλίες όπως το Signed by Nature».

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος εκτατικής εκτροφής στάθηκε η Βίκυ Κωστοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της ΕΔΟΚ και συντονίστρια του προγράμματος Signed by Nature, λέγοντας ότι «Στο πρόγραμμα διαρκώς δίνουμε το μήνυμα ότι παράγεται μόνο υψηλής ποιότητας κρέατος και μέσα του έχει το DNA της μεσογειακής διατροφής». Αφού περιέγραψε όλες τις δράσεις του τριετούς προγράμματος, που περιλαμβάνουν εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Γερμανία και Σουηδία, την έκδοση ενός παιδικού βιβλίου, την παραγωγή ενός βίντεο διάρκειας 20 λεπτών που απεικονίζει την ελληνική εκτακτική αιγοπροβατοτροφία και άλλες πρωτοβουλίες που θα ενημερώσουν και τη νεότερη γενιά για την αξία του ποιοτικού αιγοπρόβειου κρέατος, κατέληξε: «Ελπίζω να γίνουμε πρεσβευτές αυτής της καμπάνιας, να άρουμε τους μύθους για το κρέας και να προσδώσουμε μια θετική εικόνα, διασκεδάζοντας  τις όποιες ανησυχίες των καταναλωτών».

Η εικόνα που παρουσιάζει η αιγοπροβατοτροφία στη χώρα μας, δεν είναι ανάλογη της αξίας της, καθώς, έχει εγκαταλειφθεί σε σημαντικό βαθμό. Όπως τόνισε ο κ. Ιωσήφ Μπιζέλης, καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου «είναι πολύ σημαντικό το αιγοπρόβειο κρέας να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει και να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο».

Ο καθηγητής της Σχολής Επιστημών των Ζώων στο Τμήμα Ζωικής Παραγωγής εξήγησε ότι η εκτατική εκτροφή ζώων ήταν στενά συνδεδεμένη με την οικονομική και κοινωνική ζωή της κάθε περιοχής στη χώρα. «Σήμερα αυτό εκλείπει και θα έλεγα ότι αυτό είναι η πηγή των προβλημάτων» τόνισε. «Στα νησιά και τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές καταρρέει η εκτατική κτηνοτροφία και μαζί της καταρρέει και το οικοσύστημα» συμπλήρωσε ο κύριος Μπιζέλης. «Με ένα εκτατικό σύστημα εκτροφής μπορούμε να παράγουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας» είπε, προσθέτοντας ότι πρέπει να επικαιροποιηθεί και το νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δημιουργηθούν αυτά τα νέα προϊόντα.

Η εικόνα της αιγοπροβατοτροφίας, όμως, διαμορφώνεται και από την αγορά. Όπως είπε ο κ. Γιάννης Μπαξεβάνης, Executive chef και μέλος της Μπριγάδας, «ελάχιστα ξενοδοχεία προσφέρουν φρέσκο ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας. «Εισάγουμε πολλές χιλιάδες τόνους κατεψυγμένου αρνιού, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα στην παραγωγή αιγοπρόβειου κρέατος.». Ο κ. Μπαξεβάνης είπε ότι δεν κατανοεί για ποιόν λόγο ξενοδοχεία και εστιατόρια χρησιμοποιούν εισαγόμενα προϊόντα στην ελληνική κουζίνα, παρότι οι ξένοι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα για να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα. «Αν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια  χρησιμοποιούσαν ελληνικά προϊόντα, ας αναλογιστούμε πόσοι άνθρωποι θα είχαν δουλειά χάρη σε αυτό» είπε ο κ. Μπαξεβάνης, που πρόσθεσε ότι «επικρατεί ξενομανία και πρέπει να πείσουμε το καταναλωτικό κοινό να αγοράζει ελληνικά προϊόντα».  

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος στάθηκε ο κ. Δημήτρης Πέτσιος, Κλινικός Διαιτολόγος, ο οποίος αναφέρθηκε σε κάποιους μύθους που πρέπει να διαψευσθούν. «Το κρέας αιγοειδών είναι στην πραγματικότητα χαμηλότερο σε θερμίδες, κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη από το βόειο κρέας, το χοιρινό, το αρνί και το κοτόπουλο (με πέτσα)» τόνισε ενώ πρόσθεσε ότι περιέχει την ίδια σχεδόν ποσότητα πρωτεΐνης και περισσότερο σίδηρο από το βόειο κρέας. Ακόμη, εξήγησε ότι το κατσικίσιο αλλά και το πρόβειο κρέας, αποτελούν καλύτερες πηγές του συνενζύμου Q10, L- καρνιτίνης, και CLA, συστατικά όπου βοηθάνε σε πολλαπλά συστήματα του ανθρώπου. Όπως ανέφερε ο κ. Πέτσιος, «στην εκτατική εκτροφή ειδικά δεν χρειάζεται η χρήση αντιβιοτικών» ενώ όσον αφορά την ελληνική παραγωγή αιγοπρόβειου, στο κρέας βρίσκουμε θρεπτικά συστατικά που δεν συναντώνται σε καμία άλλη χώρα, χάρη στη διατροφή αιγών και προβάτων.

«Το πρόγραμμα Signed by Nature απαντά απολύτως στα ερωτήματα της κοινωνίας για την εκτατική αιγοπροβατοτροφία» επεσήμανε ο κ. Γιώργος Πεχλιβανίδης, Γεωπόνος, επικεφαλής τμήματος συστημάτων ποιότητας της Novacert, ο οποίος ανέδειξε επίσης την ανάγκη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σχολιάζοντας ότι σήμερα οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ καλά ενημερωμένοι και λαμβάνουν υπόψη το κοινωνικό πρόσωπο των εταιρειών απαιτώντας από τις τελευταίες υπευθυνότητα και επιχειρηματική ευσυνειδησία. Συνοψίζοντας τις τοποθετήσεις όλων των ομιλητών, ο κ. Πεχλιβανίδης είπε ότι «Η παραγωγή κρέατος αιγοπροβατοτροφίας, παρά τα προβλήματα του κλάδου, τηρεί τις σύγχρονες απαιτήσεις για κατανάλωση προϊόντων αειφόρου παραγωγής.»

Φωτογραφίες: Γεωργία Καραμαλή

Ομιλία Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Φωτεινής Αραμπατζή

στην εκδήλωση της Ελληνικής Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ)

στο πλαίσιο του προγράμματος Signed by Nature Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2020

Κυρίες και κύριοι,

Μαζί με τις ευχαριστίες μου για την ευγενική σας πρόσκληση και τις ευχές μου για καλή χρονιά,

επιτρέψτε μου να επισημάνω συμβολικά ότι η ημερομηνία της σημερινής εκδήλωσης έχει μια θετική και μια αρνητική διάσταση.

-Η θετική είναι ότι πραγματοποιείται Πέμπτη κι όχι Δευτέρα.

Θα αναρωτηθείτε: τι σημασία θα είχε αν πραγματοποιούνταν Δευτέρα;

Καθώς, την πρώτη εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας δραστηριοποιείται το κίνημα «Meat Free Mondays», που ξεκίνησε πριν μια δεκαετία από τον γνωστό τραγουδιστή Paul McCartney, με στόχο να αποθαρρύνεται η κατανάλωση κρέατος μία ημέρα της εβδομάδας.

-Η αρνητική έχει σχέση με τον μήνα Ιανουάριο.

January στα Αγγλικά ή Veganuary, όπως προκύπτει από τη σύντμηση της λέξης με την λέξη vegan.

Το Veganuary είναι ο τίτλος ενός κινήματος που ωθεί τους καταναλωτές να αποφύγουν το κρέας για τον πρώτο μήνα του χρόνου και να συνεχίσουν κατά τον ίδιο τρόπο και στη συνέχεια του έτους.

Μάλιστα, αν περιηγηθείτε στον ιστότοπό του, θα δείτε τον ηθοποιό που απέσπασε τους προβολείς της δημοσιότητας αυτή την χρονιά, τον πρωταγωνιστή της ταινίας Joker, Joaquin Phoinix, ο οποίος εκπέμπει ανάλογο μήνυμα.

Τώρα, κάποιοι μπορεί να σκεφτούν:

Μα, καλά, σε εκδήλωση για την προβολή του κρέατος, γιατί να γίνεται λόγος  για τις «Meat Free Mondays» και τον Veganuary, δηλαδή δύο εμβληματικές πρωτοβουλίες του vegan κινήματος;

Διότι, και απ’ αυτό εδώ το βήμα, θέλω να καταδείξω ότι οι αλλαγές στην αγορά του κρέατος είναι όχι απλά ραγδαίες αλλά κατακλυσμιαίες.

Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουμε

και όσο πιο γρήγορα προσαρμοστούμε στις εξελίξεις

-με στόχο βεβαίως είναι να φθάσουμε κάποτε στο σημείο να ηγούμαστε των εξελίξεων –

τόσο το καλύτερο για την ελληνική κτηνοτροφία,

τόσο το καλύτερο για τον ελληνικό αγροδιατροφικό τομέα και συνολικά την ελληνική οικονομία.

Θέλω να είμαι απόλυτα σαφής:

Με τα κλειδιά του χθες, δεν ανοίγεις την πόρτα του αύριο.

Είμαστε η χώρα που παράγει το πιο νόστιμο,

το απόλυτα ποιοτικό και ασφαλές κρέας γενικότερα

και ειδικότερα αιγοπρόβειο κρέας.

Δεν χωρά συζήτηση.

Δεν αρκεί, όμως, να το ξέρουμε και να το συζητούμε μόνο εμείς μεταξύ μας.

Αυτό χρειάζεται να το προβάλλουμε, να το επικοινωνήσουμε παντού στον κόσμο.

Και, κατά την προσωπική μου άποψη,

ο προβληματισμός που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια -σχετικά με το κρέας-

ιδίως στις ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες – που διαθέτουν και το υψηλότερο κατά κεφαλή εισόδημα

προβληματισμός που αντανακλά και στην άνθιση του vegan κινήματος,

για την ελληνική εκτατική αιγοπροβατοτροφία συνιστά περισσότερο ευκαιρία παρά μειονέκτημα.

Τι εννοώ;

Όσοι αντιτίθενται στην κατανάλωση κρέατος, επικαλούνται τρία κυρίως επιχειρήματα:

-την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις εκπομπές αερίων από την κτηνοτροφία,

-την ευζωία των ζώων

-και θέματα που σχετίζονται με την επίδραση του κρέατος στην ανθρώπινη υγεία υπό την έννοια βεβαίως ότι ο άνθρωπος στον 21ο αιώνα είναι ούτως ή άλλως επιβαρυμένος από τον σύγχρονο τρόπο ζωής: καθιστική ζωή, στρες, σχεδόν καθόλου άσκηση.

Όσον αφορά στο τρίτο επιχείρημα, θεωρώ ότι η ορθολογική επιλογή για τον σύγχρονο άνθρωπο είναι η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής, έχοντας πάντα στο νου και την προτροπή των αρχαίων Ελλήνων: «μέτρον άριστον».

Όσον αφορά το πρώτο και το δεύτερο, δηλαδή το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και την ευζωία,

αυτά ακριβώς είναι τα σημαντικά πλεονεκτήματα της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας

συγκριτικά με την εντατική, τη βιομηχανοποιημένη κτηνοτροφία,

κυρίως βοοτροφία και χοιροτροφία,

άλλων χωρών.

Το μοντέλο της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας έγκειται κυρίως στην εκτροφή ζώων

-με παραδοσιακές μεθόδους που χάνονται στα βάθη των αιώνων

-κυρίως ελευθέρας βοσκής,

-στο μοναδικό ελληνικό ανάγλυφο, από τα ψηλά, απάτητα βουνά και τις μεγάλες εύφορες πεδιάδες μέχρι τα πανέμορφα ελληνικά νησιά,

-στη βοσκήσιμη ύλη την σπάνια ελληνική βιοποικιλότητα, αυτόν τον ανεκτίμητο οικολογικό θησαυρό από 6.700 είδη φυτών, το 22% των οποίων υπάρχει μόνο εδώ στη χώρα μας και πουθενά αλλού στον πλανήτη.

Συνεπώς, έχουμε το πλεονέκτημα ότι

όσο μικρό είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας

-όπως άλλωστε επισημαίνετε και στον ιστότοπό σας,

από την αιγοπροβατοτροφία προέρχεται μόλις το 3,7% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται συνολικά από την κτηνοτροφία στην ΕΕ,

ενώ η εκτροφή των ζώων γίνεται σε γη που δεν μπορεί να καλλιεργηθεί–

τόσο μεγάλο είναι το κοινωνικό και πολιτισμικό αποτύπωμά της.

Και βεβαίως, δίνουμε βαρύτητα και στο αναπτυξιακό της αποτύπωμα,

το οποίο πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει πολύ μεγαλύτερο!

Προς την κατεύθυνση αυτή, είναι νευραλγικής σημασίας τόσο η εξωστρέφεια όσο και η προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας.

Σε συνδυασμό βεβαίως, με

την παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων ποιότητας όπως ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά προϊόντα, Τρόφιμα Ειδικής Διατροφικής Χρήσης, Λειτουργικά Τρόφιμα,

την πιστοποίηση,

την τυποποίηση,

το μάρκετινγκ,

το branding.

Με μια φράση θα έλεγα:

αιγοπροβατοτροφία

που δεν είναι απλά προσανατολισμένη στην αγορά (market oriented)

αλλά φροντίζει να ανταποκρίνεται στη ζήτηση, να είναι δηλαδή demand driven για να χρησιμοποιήσω τον ευρύτατα διαδεδομένο αγγλικό όρο.

Οι προοπτικές είναι ευοίωνες.

Η κατανάλωση προβλέπεται να αυξηθεί στη νέα δεκαετία

-σε διεθνές επίπεδο συνολικά για το κρέας κατά 1 κιλό κατά κεφαλή, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΟΟΣΑ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Γεωργίας και Τροφίμων

-σε επίπεδο ΕΕ ειδικά του αιγοπρόβειου κρέατος, το οποίο κερδίζει μερίδιο στην αγορά, όπως επιβεβαιώνεται και από το Agricultural Outlook που δημοσιοποίησε πριν λίγες εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αν αναλογιστούμε ότι

η κατά κεφαλή κατανάλωση κρέατος στην ΕΕ ανέρχεται σε 69,8 κιλά

και απ’ αυτά μόνο το 1 κιλό και 700 γραμμάρια είναι αιγοπρόβειο,

τότε αντιλαμβανόμαστε τα πολύ μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν.

Πολύ περισσότερο,

καθώς σύμφωνα πάντα με το Agricultural Outlook,

στη δεκαετία που πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε

οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κρέατος,

την ευζωία των ζώων

καθώς και τις μεθόδους εκτροφής,

εκεί δηλαδή, που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα.

Με άλλα λόγια,

μια ιστορική ευκαιρία ανοίγεται για την ελληνική εντατική αιγοπροβατοτροφία.

Σε μια εποχή μάλιστα που η νέα Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη διαμορφώνει ένα νέο οικονομικό περιβάλλον στη χώρα μας:

-η αξιοπιστία της Ελλάδας διεθνώς αποκαθίσταται,

-οι φόροι μειώνονται,

-οι ασφαλιστικές εισφορές ορθολογικοποιούνται,

-οι επενδύσεις διευκολύνονται

-η επιχειρηματικότητα υποστηρίζεται,

-στρεβλώσεις και παθογένειες πολλών ετών εξαλείφονται σταδιακά.

Με μια φράση,

η κανονικότητα επιστρέφει.

Στο έδαφος αυτής της νέας πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας,

ως Κυβέρνηση και ειδικότερα ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

θέλουμε να οικοδομήσουμε μια νέα σχέση με τους ανθρώπους της παραγωγής

με θεμέλια την αξιοπιστία και την ουσιαστική συνεργασία.

Αναφέρω ενδεικτικά ότι πριν λίγα 24ωρα επιτεύχθηκε μια ιστορική συμφωνία για τον κλάδο της κτηνοτροφίας και της αιγοπροβατοτροφίας.

Πρόκειται για τη σύσταση της διεπαγγελματικής οργάνωσης της φέτας.

Μια βασική προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη πήρε σάρκα και οστά.

Δεν είναι η μόνη…

Κι είμαστε μόνο στην αρχή…

Στόχος μας είναι η Νέα Δημοκρατία να αποτελέσει το πρώτο κόμμα που εφαρμόζει το κυβερνητικό πρόγραμμα για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους στο σύνολό του.

Εργαζόμαστε από την πρώτη ημέρα γι’ αυτό

και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι προχωράμε

πολλές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις ουσίας για την κτηνοτροφία

που θα υλοποιούνται στη βάση του βαθμού ωριμότητας της καθεμιάς.

Ο ορίζοντάς μας είναι βεβαίως 4ετίας, δίνουμε όμως βαρύτητα σε εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αξιοποιήσουμε το θετικό μομέντουμ για την ελληνική οικονομία και στον αγροδιατροφικό τομέα.

Ολοκληρώνω την ομιλία μου

επαναβεβαιώνοντας ότι

με την ΕΔΟΚ είμαστε σε ανοιχτή γραμμή και σε στενή συνεργασία όπως βεβαίως και με το σύνολο των συνεταιρισμών, των επιχειρήσεων και των κτηνοτρόφων

και φυσικά στηρίζουμε απόλυτα τέτοιες, αναγκαίες και ωφέλιμες, πρωτοβουλίες όπως το signed by nature.

Και αφού ανέφερα στην αρχή της ομιλίας μου τον ηθοποιό Joaquin Phoinix της ταινίας Joker που έχει προταθεί για 11 Όσκαρ,

Να εκφράσω την απόλυτη πεποίθησή μου ότι

αν υπήρχαν Όσκαρ διατροφής,

τότε αναμφίβολα το ελληνικό αιγοπρόβειο θα κέρδιζε κάθε χρόνο το Όσκαρ κρέατος!

Με τις σκέψεις αυτές, σας ευχαριστώ και πάλι για την πρόσκληση και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στα επόμενα βήματά σας.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: