Αγροτικά Νέα,ειδήσεις,ΟΠΕΚΕΠΕ,ΕΛΓΑ,,γεωργία,κτηνοτροφία,επιδοτήσεις
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Εξόφληση αγροτών σε 30 μέρες από εμπόρους με τζίρο 500.000 και πάνω
Τρίμηνη παράταση για πληρωμή ασφαλιστικής εισφοράς στον ΕΛΓΑ

Εξόφληση αγροτών σε 30 μέρες από εμπόρους με τζίρο 500.000 και πάνω

Την επέκταση του πεδίου εφαρμογής στους αγοραστές αγροτικών προϊόντων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ αντί για 2.000.000 ευρώ που προέβλεπε αρχικώς το σχέδιο νόμου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τις αθέμιτες πρακτικές, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός, Σπήλιος Λιβανός.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο επιχειρείται να μπει ένα τέλος «σε μία μεγάλη αδικία» κατά την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, αφού προβλέπεται συγκεκριμένα η εξόφληση των αγροτών από εμπόρους μέσα σε διάστημα 30 ημερών για τα αλλοιώσιμα προϊόντα και μέσα σε 60 ημέρες για τα υπόλοιπα αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι αργοπορίες στην πληρωμή αγροτών υπερβαίνει  σήμερα ακόμα και τους 12 μήνες.

e-grocery: Εκρηξη πωλήσεων και νέοι παίκτες στον ορίζοντα

Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια που συζητείται και ψηφίζεται ο κ. Λιβανός υιοθέτησε την πρόταση της αντιπολίτευσης και φορέων, όπως την είχαν διατυπώσει στην αρμόδια Επιτροπή, για επέκταση του πεδίου εφαρμογής του νόμου στους αγοραστές με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ.

Λείπει η λίστα των προϊόντων που προστατεύονται
Για προχειρότητα στη νομοθέτηση ενός κατά τ’ άλλα έτοιμου νόμου κάνει λόγο ο Συριζα, με τον πρώην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και νυν Βουλευτή Εύβοιας, Βαγγέλη Αποστόλου, να επισημαίνει ότι κατ’ αρχάς λείπει το απαραίτητο παράρτημα που θα καθορίζει ποια προϊόντα θεωρούνται ευαλοίωτα και θα πληρώνονται εντός 30 ημερών και ποια όχι.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, έχει ως εξής:

Την επέκταση του πεδίου εφαρμογής στους αγοραστές με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ αντί για 2.000.000 ευρώ που προέβλεπε αρχικώς το σχέδιο νόμου του ΥΠΑΑΤ για τις αθέμιτες πρακτικές, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός, Σπήλιος Λιβανός.

Με το νομοσχέδιο που συζητείται από το πρωί στη Βουλή μπαίνει τέλος σε μία μεγάλη αδικία, η οποία συνιστούσε ταυτόχρονα μία από τις μεγαλύτερες πηγές ανασφάλειας για τους παραγωγούς σε ολόκληρη τη χώρα. Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει μια σειρά από διατάξεις που αφορούν ολόκληρη την αγροτική εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες διορθώνουν τις σημαντικές ανισορροπίες στη διαπραγματευτική ισχύ μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών γεωργικών προϊόντων και τροφίμων.

Από τις σημαντικότερες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι αυτές που προβλέπουν τα ότι αλλοιώσιμα προϊόντα θα εξοφλούνται σε 30 μέρες και τα λοιπά γεωργικά προϊόντα θα εξοφλούνται σε 60 μέρες.  Και αυτό, διότι μέχρι σήμερα, διαπιστώνονται αργοπορίες στην εξόφληση προϊόντων που φθάνουν και τους 10 με 12 μήνες!

Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια που συζητείται και ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο κ. Λιβανός υιοθέτησε την πρόταση της αντιπολίτευσης και φορέων, όπως την είχαν διατυπώσει στην αρμόδια Επιτροπή, για επέκταση του πεδίου εφαρμογής του νόμου στους αγοραστές με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στις συζητήσεις που έγιναν στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή όλοι οι παραγωγικοί φορείς τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου.

Ο κ. Λιβανός κατά την ομιλία τους τη Βουλή έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι τόσο ο ίδιος όσο και γενικότερα η κυβέρνηση είναι δεκτικοί σε συγκεκριμένες και ρεαλιστικές προτάσεις: «Η φιλοσοφία της κυβέρνησης Μητσοτάκη –αλλά και η δική μου προσωπική αντίληψη για την πολιτική- έγκειται στη σύνθεση απόψεων και όχι στο στείρο δογματισμό. Είμαστε, όπως πολλάκις έχω αναφέρει, ανοικτοί στο να ακούμε προτάσεις και εάν αυτές είναι βάσιμες και υλοποιήσιμες, να τις υιοθετούμε. Γνώμονας μας άλλωστε δεν είναι το πρόσκαιρο πολιτικό όφελος αλλά η ουσιαστική δουλειά προς όφελος του ελληνικού λαού. Για το λόγο αυτό, καταθέτω σχετική νομοτεχνική βελτίωση, αποδεχόμενος την πρόταση της αντιπολίτευσης και των φορέων  για την επέκταση του πεδίου εφαρμογής του προτεινόμενου σχεδίου νόμου στους αγοραστές με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ αντί για 2.000.000 ευρώ που προέβλεπε το σχέδιο νόμου. Είναι μια σοβαρή και τεκμηριωμένη πρόταση την οποία με μεγάλη χαρά κάνω αποδεκτή, αφού βελτιώνει ακόμα περισσότερο το νομοσχέδιο που συζητούμε.

Η πατρίδα μας, ειδικά αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά  εξαιτίας της πανδημίας, χρειάζεται πολιτική με υπευθυνότητα. Όχι ακραίες αντιπολιτευτικές κορώνες, όχι χαρακτηρισμούς πεζοδρομίου. Η κοινωνία μας έχει προχωρήσει, αφήνοντας πίσω την εποχή  που ο πολιτικός αντίπαλος ήταν εχθρός. Αυτό οφείλουμε να κάνουμε και εμείς στη Βουλή. Η αντιπολίτευση να καταθέτει σοβαρές προτάσεις και η κυβέρνηση, όταν τις κρίνει ωφέλιμες για τον τόπο, να τις υιοθετεί. Χωρίς μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Αυτός είναι ο δρόμος της πολιτικής που προτάσσουμε. Ο δρόμος του ειλικρινούς και γόνιμου διαλόγου, της ανταλλαγής απόψεων, της σύνθεσης και όχι της αποδόμησης. Σας καλώ λοιπόν και εσάς, κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, να  μην επιτρέπετε να κυριαρχούν και να δίνουν τον τόνο στο κόμμα σας οι ακραίες φωνές που υπάρχουν στις τάξεις σας, φωνές που τρέφονται από το χάος και την αταξία, την πόλωση και τον διχασμό. Ας γίνει  αυτό το νομοσχέδιο, η αρχή ενός γόνιμου και ειλικρινούς διαλόγου».

Αναφερόμενος στην ουσία του νομοσχεδίου το χαρακτήρισε «μεγάλη τομή», για την αγροτική οικονομία. Και πρόσθεσε:

Για πρώτη φορά οι παραγωγοί μας θα πληρώνονται σε 30 ημέρες για τα αλλοιώσιμα  προϊόντα και σε 60 ημέρες για τα λοιπά γεωργικά προϊόντα.  Και πράγματι, όπως ανέφεραν οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και οι ίδιοι είχαν θεσπίσει τον νόμο 4492/2017. Εξέδωσαν, όμως, την εφαρμοστική του υπουργική απόφαση το Φεβρουάριο του 2019, 1,5 ολόκληρο χρόνο μετά τη ψήφιση του νόμου τους. Επιπλέον, η πλατφόρμα που προέβλεψαν ήταν μια δυσκίνητη, γραφειοκρατική διαδικασία. Δεν λειτούργησε ποτέ στην πράξη, δεν αγκαλιάστηκε από τους παραγωγούς που δεν είδαν σε αυτή την προστασία που απέβλεπαν.  Για να είμαι σαφής, είμαι βέβαιος ότι οι προθέσεις ήταν αγαθές και καλοπροαίρετες. Άλλωστε η Νέα Δημοκρατία τότε ως αντιπολίτευση, δια της τότε εισηγήτριας μας και νυν υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κυρίας Αραμπατζή, είχε υπερψηφίσει το σχετικό νομοσχέδιο επί της αρχής. Οι προθέσεις σας ήταν καλές, όμως η αλήθεια είναι ότι στην πράξη δυστυχώς δεν τα καταφέρατε. Σήμερα λοιπόν έχετε την ευκαιρία να επιβεβαιώσετε την τότε νομοθετική σας βούληση, ψηφίζοντας υπέρ του νομοσχεδίου μας».

Όπως ανέφερε ο κ. Λιβανός με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο:

  • Διασφαλίζουμε τον ελεύθερο ανταγωνισμό, χωρίς στρεβλώσεις.
  • Βάζουμε δίκαιους κανόνες, που ισχύουν για όλους.
  • Εγγυόμαστε στην πράξη ότι κάθε καταγγελία για αθέμιτες πρακτικές θα γίνεται με ασφάλεια και θα εξετάζεται με σοβαρότητα.
  • Προβλέπουμε αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες.
  • Αξιοποιούμε τις δυνατότητες που μας δίνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
  •   Στηρίζουμε τον Έλληνα παραγωγό, προωθούμε την Ελληνική Διατροφή.

«Έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι είναι ένα νομοσχέδιο που έρχεται να προστατεύσει τους αγρότες μας, αλλά και να δώσει  τον τόνο, το στίγμα της επόμενης ημέρας, της μέρας μετά την πανδημία. Μια ημέρα που θα πρέπει να βρει τον αγροτικό μας κόσμο όρθιο, ικανό να συμμετέχει με όλες τις δυνάμεις του στην αναδιάρθρωση της χώρας. Η εμπρόθεσμη πληρωμή των παραγωγών μας, η απαγόρευση λεόντειων σε βάρος τους όρων, θα τους δώσει την προστασία που χρειάζονται, θα τους επιτρέψει να ζήσουν τις οικογένειες τους αλλά και να επενδύσουν στη γη τους, να προβούν σε πιο ρεαλιστικό και βιώσιμο  σχεδιασμό για το μέλλον τους. Κομβικό ρόλο σε αυτό θα διαδραματίσει το Ταμείο Ανάκαμψης, το εργαλείο αυτό το οποίο θα οδηγήσει στην Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών, στην Ελλάδα που θέλουμε να αφήσουμε στα παιδιά μας».

Αναφερόμενος στις χρηματοδοτήσεις προς την ελληνική αγροτική οικονομία για τα επόμενα χρόνια ο κ. Λιβανός σημείωσε:

«Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αντιστοιχούν 1,5 δις ευρώ πριν τη μόχλευση με τα ιδιωτικά κεφάλαια και εμπεριέχω σε αυτό την κρατική συμμετοχή. Μαζί και με το 1,6 δις ευρώ της μεταβατικής περιόδου των δύο ετών και συνολικά το πακέτο των 19 δις της καινούργιας ΚΑΠ έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πολλά έργα υποδομής, τα οποία θα αλλάξουν τον αγροδιατροφικό τομέα ουσιαστικά. Οι τομείς που θα επενδυθούν τα περισσότερα χρήματα αντανακλούν τις μεγάλες ανάγκες, αρδευτικά, ψηφιοποίηση, εκπαίδευση και κατάρτιση. Πολιτικές φιλικές προς το περιβάλλον, με ψήφο εμπιστοσύνης στους νέους παραγωγούς μας, που θα αποτελέσουν το μέλλον της χώρας μας και της ελληνικής γεωργίας τις επόμενες δεκαετίες.

Βεβαίως, όπως γίνεται αντιληπτό, και είπε άλλωστε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το σχέδιο αυτό δεν αφορά μια Κυβέρνηση, δεν αφορά μια  υπουργική θητεία, δεν αφορά ένα κόμμα.  Για αυτό και χθες έγινε μια αναλυτική συζήτηση και παρουσίαση του σχεδίου από την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ, ώστε να υπάρξει η ζύμωση μεταξύ των κομμάτων και να διατυπωθούν οι θέσεις, οι απόψεις, αλλά πρωτίστως οι προτάσεις. Γιατί αυτό χρειαζόμαστε, προτάσεις, έξυπνες και υλοποιήσιμες. Σας προσκαλώ, λοιπόν, και για τα κονδύλια και τις δράσεις που αντιστοιχούν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καταθέσετε τις προτάσεις και τις σκέψεις σας. Να συνδιαμορφώσουμε το μέλλον των επόμενων γενεών των Ελλήνων παραγωγών».

Αναφερόμενος στους βασικούς στόχους του ΥΠΑΑΤ για την επόμενη περίοδο ο κ. Λιβανός τους προσδιόρισε ως εξής:

«Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επιδιώκει τον επαναπροσδιορισμό, το rebranding του πρωτογενούς τομέα. Βασικές αρχές αυτής της προσπάθειας είναι η εξωστρέφεια, η  ψηφιοποίηση, η εκπαίδευση και κατάρτιση των αγροτών μας, η ανάπτυξη πολιτικών φιλικών προς το περιβάλλον με σεβασμό στην πολιτική του «Green Deal» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. H εφαρμογή της πολιτικής από το αγρόκτημα στο πιάτο με στόχευση την ανάδειξη των αστείρευτων πλεονεκτημάτων της ελληνικής διατροφής, η οποία είναι κάτι παραπάνω από ένα «brand name», είναι τρόπος ζωής».

Κλείνοντας την ομιλία του ο  υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ευχαρίστησε όλους εκείνους που συνέβαλαν στη σύνταξη του νομοσχεδίου και απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης επισήμανε την ανάγκη διαμόρφωσης συναινετικού κλίματος στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής:

«Ο πρωτογενής τομέας δεν προσφέρεται για στείρα αντιπολίτευση. Αντιθέτως απαιτεί συνεργασία και  σύνθεση απόψεων. Ας είναι αυτό το νομοσχέδιο η ευκαιρία της σύμπλευσης των πολιτικών δυνάμεων προς όφελος των παραγωγών μας».

Η παρέμβαση του Βαγγέλη Αποστόλου

Φέρνετε σήμερα για ψήφιση ένα ν/σ, του οποίου οι βασικότερες διατάξεις έχουν ψηφιστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς συμμετείχαμε ενεργά στην ίδια τη διαμόρφωση της οδηγίας που συζητάμε.

Κι επειδή υπήρχε πριν την ολοκλήρωσή της ,μεγάλη πίεση στον αγροτικό μας χώρο από τις αθέμιτες πρακτικές, ζητήσαμε και πήραμε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκαιο μερικών, των πιο σημαντικών θα έλεγα, ρυθμίσεων της οδηγίας.

Δικές μας οι δύο μεγάλες τομές: η πρώτη για την καταπολέμηση των παράνομων ελληνοποιήσεων εισαγόμενων αγροτικών προϊόντων στην εγχώρια αγορά

και η δεύτερη για την προστασία των παραγωγών από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των αλυσίδων χονδρικής, με το νόμο 4492/2017 για τη διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων.

Ειδικότερα καθιερώσαμε μεταξύ άλλων:

1) την υποχρεωτική επισήμανση επί των συσκευασιών του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, της χώρας άμελξης, επεξεργασίας και συσκευασίας.

2) την υποχρεωτική αναγραφή σε όλα τα στάδια διακίνησης του κρέατος, από το σφαγείο έως την ταμειακή μηχανή του καταστήματος λιανικής, της χώρας γέννησης, εκτροφής και σφαγής του ζώου από το οποίο προέρχεται το κρέας και

3) την υποχρέωση πληρωμής των παραγωγών νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων εκ μέρους των χονδρεμπόρων, περιλαμβανομένων των super market, το αργότερο εντός 60 ημερών από την έκδοση του σχετικού τιμολογίου.

Οι ρυθμίσεις αυτές έφεραν ένα πλέγμα προστασίας, τόσο στον Έλληνα αγρότη και την ελληνική παραγωγή, όσο και στον καταναλωτή, που μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα ποιο είναι πραγματικά εγχώριο προϊόν, όσον αφορά το γάλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα κρέατα, και ποιο όχι.

Αν εφαρμοζόταν ο νόμος δεν θα μπορούσε να συμβεί το πρόσφατο σκάνδαλο με τη φέτα.

Επιπλέον, με τη ρύθμιση των πληρωμών στις 60 ημέρες κατά ανώτατο όριο, απελευθερώσαμε τον αγρότη, τον αδύναμο κρίκο της εμπορικής διαδικασίας, από την πίεση που του ασκούν οι ισχυροί του χώρου.

Στην εναρμόνιση μιας οδηγίας ενός ευρωπαϊκού κεκτημένου είναι γνωστό, ότι το κύριο σώμα του νομοσχεδίου αποτελεί αντιγραφή, γιατί έχει τις περισσότερες φορές, σαφή ποιοτικά χαρακτηριστικά νομοθέτησης.

Απομένει στο κράτος μέλος να προσθέσει ελάχιστες διατάξεις. Αυτές οι διατάξεις θα έπρεπε να είναι αντικείμενο συζήτησης στην Βουλή κι όχι να μεταφέρονται στις εξουσιοδοτικές για τον Υπουργό, στο άρθρο 16 στην προκειμένη περίπτωση. Αυτή η πρακτική το γνωρίζετε, είναι κακή νομοθέτηση.

Συγκεκριμένα:

Προσδιορίζονται με ΥΑ τα προϊόντα, που προστατεύει το νομοσχέδιο. Αυτή τη λίστα με τα προϊόντα θα έπρεπε να την είχατε προσαρτήσει ως παράρτημα στο νομοσχέδιο. Στην εναρμόνιση που κάναμε εμείς το 2017 με το νόμο 4492 είχαμε υποβάλλει συγκεκριμένο κατάλογο για συζήτηση στην Βουλή και γνώριζε το σώμα ποια προϊόντα διαλαμβάνονται στις διατάξεις του νομοσχεδίου.

Επίσης καθορίζονται τα πάντα για την Επιτροπή Καταπολέμησης Αθέμιτων Εμπορικών Πρακτικών με ΥΑ.

Πιστεύετε ότι οι τρεις γενικοί Δ/ντές που συμμετέχουν στην Επιτροπή  και είναι επιφορτισμένοι με πολλές και άλλες αρμοδιότητες, μπορούν παράλληλα να διερευνήσουν καταγγελίες, πόσο μάλλον να επιβάλλουν κυρώσεις, χωρίς την υποστήριξη μιας οργανικής μονάδας;

Πουθενά δεν αναφέρεται ποια θα είναι η καθ’ ύλη οργανική μονάδα του Υπουργείου. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα τόσο δύσκολο, και πρωτόγνωρο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο θέμα, να το διαχειριστεί μόνη η αρμόδια Επιτροπή.

Επίσης με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθορίζονται, ο τρόπος ανάπτυξης και λειτουργίας, καθώς και οι τεχνικές λεπτομέρειες.

Είναι απλά παράλειψή σας που δεν αναφέρεται ποια διεύθυνση του Υπουργείου θα συνεργαστεί με την αντίστοιχη του Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για τη δημιουργία και τήρηση της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής βάσης ή κάτι άλλο;

Η φιλοσοφία αυτής της βάσης στηρίζεται στην επεξεργασία καταγγελιών και όχι στους αυτόματους διασταυρωτικούς ελέγχους, όπως είχε σχεδιαστεί και λειτουργούσε με τον 4492/17 ,οπότε μέχρι την κατάργησή της από τον προκάτοχό σας Υπουργό.

Βέβαια όχι μόνο δεν αναφέρετε ούτε μία λέξη στο συγκεκριμένο νόμο, αλλά ούτε καν μια αναφορά για το ποια από αυτά τα προϊόντα μπορούν να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Αν δεν είχατε καταργήσει την λειτουργία της πλατφόρμας τώρα θα μπορούσαμε να συζητάμε για καλύτερες και αποτελεσματικότερες λύσεις.

Επιλέξατε την από μηδενική βάση αντιμετώπιση του θέματος, χωρίς έμπνευση, σχέδιο και στόχο. Προχειροδουλειά, με την γνωστή δικαιολογία, να προλάβουμε τις ημερομηνίες εναρμόνισης.

Όλοι συμμεριζόμαστε την ανάγκη ριζικής αντιμετώπισης των παραπλανήσεων, όλοι γνωρίζουμε ότι η λέξη «ελληνοποίηση» δεν είναι καινούργια και ότι απαιτεί τόσο νομοθετική όσο και διοικητική συνεργασία.

Θα μπορούσε αυτό να γίνει εφικτό, ήταν και δικός μας στόχος, αν συνδέατε τους δύο νόμους και τις ηλεκτρονικές βάσεις και όχι να τις αγνοούσατε.

Μάλιστα η εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου θα διευκόλυνε τους διασταυρωτικούς ελέγχους που είχε καθιερώσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ν.4492/17.

Μόνον έτσι θα μπορούσαν να καταπολεμηθούν σε μεγάλο βαθμό, οι λεγόμενες Ελληνοποιήσεις που λειτουργούν σε βάρος του Έλληνα αγρότη αλλά και του καταναλωτή.

Βέβαια η καταπολέμηση των Ελληνοποιήσεων δεν καταργεί, ούτε εμποδίζει τις εισαγωγές, καταργεί όμως τις αθέμιτες πρακτικές ορισμένων κακόβουλων εμπόρων σε βάρος των Ελλήνων παραγωγών.

Τα αναφέρω όλα αυτά για να τονίσω ότι η αντιμετώπιση τέτοιων δύσκολων θεμάτων δεν μπορεί να γίνει με βιαστικές νομοθετήσεις αγγαρείας όπως καταστήσατε τη συγκεκριμένη εναρμόνιση.

Εμείς, που συμμετείχαμε στη διαμόρφωση της οδηγίας, ασφαλώς και τη ψηφίζουμε, αλλά τονίζουμε ότι σας εκθέτει η έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού στην εναρμόνισή της.

agronews

 

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: