Αγροτικά Νέα,ειδήσεις,ΟΠΕΚΕΠΕ,ΕΛΓΑ,,γεωργία,κτηνοτροφία,επιδοτήσεις
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Κλέβει την παράσταση το νέο Honda HR-V e:HEV
Κλέβει την παράσταση το νέο Honda HR-V e:HEV

Κλέβει την παράσταση το νέο Honda HR-V e:HEV



Υβριδικό, αεροδυναμικό και με 131 ίππους

Το νέο HR-V της Honda θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη από τα τέλη του 2021, ενώ θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Το σύστημα e:HEV της επόμενης γενιάς HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 ίππων, σε συνδυασμό με ροπή 253Nm. Το αποτέλεσμα είναι άνετες μετακινήσεις, τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Οι εκπομπέςCO2 του υβριδικού συστήματος ξεκινούν από 122 g/km (WLTP) και η κατανάλωση από5,4λτ/100χλμ (WLTP), ενώ η επιτάχυνση 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.

Το νέο HR-V είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της οικογένειας e:HEV και καθώς δεν χρειάζεται σύνδεση και φόρτιση είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, συνδυάζοντας την αμεσότητα απόκρισης και την αποδοτική λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος, με την πρακτικότητα και την ευελιξία των παραδοσιακών μοντέλων βενζίνης και diesel.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV προσφέρει αμιγώς υβριδική εμπειρία, έχοντας αποσπάσει θετικές κριτικές σε όλη την Ευρώπη για το συνδυασμό επιδόσεων με υψηλά επίπεδα αποδοτικής και αθόρυβης λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας μόνο σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.

Το σύστημα e:HEV στο HR-V αξιοποιεί μία παρόμοια διάταξη με το Jazz για αποδοτική λειτουργία, ενώ αναβαθμίσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και την IPU έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη ροπή. Επίσης, ο αριθμός κυψελών καυσίμου έχει αυξηθεί από 48 σε 60 λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους του HR-V πετυχαίνοντας μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα και αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα έναντι του 80kW Jazz.Παρά το αυξημένο μέγεθος της μπαταρίας, ο εσωτερικός χώρος δεν επηρεάζεται χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό της.

Άλλα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα περιλαμβάνουν μία μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών, για συνολική βελτίωση της επιτάχυνσης και των δυναμικών επιδόσεων του HR-V. Το στοιχείο που καθιστά το σύστημα e:HEV ξεχωριστό είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία drive modes εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν την βέλτιστη απόδοση του κάθε εξαρτήματος τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες. Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με τον βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αντιπροσωπεύει την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ.

Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.

Το ‘Sport’ mode, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το ‘Econ’ mode προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Επιπλέον του ‘Normal’ mode, όπου το αυτοκίνητο προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.

Για πιο ‘ηλεκτρική’ εμπειρία, οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν το πρόγραμμα Β για το κιβώτιο, που προσφέρει επιλέξιμα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη ισχύς πέδησης μπορούν να αυξηθούν σημαντικά έναντι του προγράμματος D χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι.

Η μετάβαση από το ένα drive mode στο άλλο (συμπεριλαμβανομένης της κκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος) σχεδόν περνά απαρατήρητη στους επιβάτες. Αντί της χρήσης ενός συμβατικού συστήματος διαχωρισμού ισχύος με πλανητικό σύστημα γραναζιών που συνοδεύεται από υψηλά επίπεδα τριβών, το κιβώτιο μιας μόνο σχέσης παρουσιάζει πολύ λιγότερη αντίσταση κατά την αμιγή ηλεκτροκίνηση, καταναλώνοντας έτσι λιγότερη ενέργεια.

Έτσι το σύστημα πετυχαίνει υψηλότερη αναλογία συνολικού χρόνου ηλεκτροκίνησης όταν το όχημα κινείται στην πόλη συγκρινόμενο με άλλα υβριδικά της αγοράς, ενώ θα διατίθεται στην Ευρώπη από τα τέλη του 2021.

Νίκος Τσάδαρης

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: